Succesverhalen

Eline sluit haar vak af met een echte praktijkcase tijdens de Hackathon Online Marketing

praktijkverhaal
Studenten

Eline is een eerstejaars student aan de Hogeschool Rotterdam, waar ze de opleiding Commerciële Economie volgt, met als specialisatie Global Marketing & Sales. Op 15 en 16 februari nam ze deel aan de Hackathon Online Marketing. In een team voerde Eline een online marketinganalyse uit voor Scholte Verhuisgroep BV. In dit artikel deelt ze haar ervaringen over haar deelname aan de hackathon.

Eline sluit haar vak af met een echte praktijkcase tijdens de Hackathon Online Marketing
‘’De hackathon was een leuke ervaring en ook fijn om je connecties te vergroten, want we hebben ook met de opdrachtgever geconnect op LinkedIn.''

De hackathon was een afsluiting van het vak Digital Marketing voor alle jonge talenten die meededen. Wekenlang werden Eline en haar medestudenten voorbereid met theoretische kennis die ze tijdens de hackathon konden toepassen op echte cases van ondernemers. Eline deelt: ''het oplossen van de probleemstellingen zou moeilijker zijn geweest zonder de opgedane kennis tijdens het vak Digital Marketing.'' De hackathon telde mee voor de helft van hun cijfer, dus spannend was het wel! 

Samen met haar team waren zij tijdens de hackathon 24 uur de marketingadviseur voor de ondernemer. Ze kregen de kans om kennis te maken met de toegewezen opdrachtgever en vragen te stellen om de probleemstelling duidelijk te krijgen. Daarna werkten ze hard aan hun opdracht en presenteerden ze de resultaten de volgende dag in een korte pitch.

Het hoogtepunt voor Eline was het werken aan een echte case voor een ondernemer. Het werd persoonlijker. Ze wilde de opdrachtgever echt helpen en de problemen aanpakken. Het feit dat de opdrachtgever ook geïnteresseerd was en actie wilde ondernemen, motiveerde haar enorm. De hackathon bracht ook leerpunten met zich mee. Eline vond het belangrijk om een goede taakverdeling te hebben, vooral omdat er minder tijd beschikbaar was dan normaal om tot een mooi eindresultaat te komen. Ook werd het belang van het stellen van goede vragen tijdens de briefing duidelijk, omdat dit de hackathon leuker en soepeler maakte.

Digiwerkplaats Rijnmond is trots om bij te dragen aan leuke en leerzame praktijkervaringen van studenten zoals Eline.

Bekijk dit ook

Lees hier alle inspirerende succesverhalen