Succesverhalen

Koffie Thee en Zoet blij met jonge visie

praktijkverhaal
Bedrijven

Bianca Ribbens en Monique Rombout zijn al jarenlang trots eigenaressen van de speciaalzaak: Koffie Thee en Zoet. De naam spreekt boekdelen, want de Vlaardingse onderneemster biedt allerlei lekkernijen aan. Na jaren van plaatsing op sociale media was het tijd om meer naamsbekendheid te creëren online en met succes!

Koffie Thee en Zoet blij met jonge visie

Jong talent van Inholland ging voor de onderneemster aan de slag om de social media een boost te geven. Nu de studenten in kaart hadden gebracht welke kanalen het meest effectief bleken te zijn voor de zaak: Instagram, Facebook, LinkedIn en de website was het tijd voor dat extra steuntje in de rug. Haar vraagstuk: hoe kan ik nog beter gevonden worden via de sociale kanalen. De mix van een marketing student en een IT-student bleek eureka!

Uitgebreid onderzoek

Al gauw begon het jonge talent met het opstellen van een adviesrapport. Waarin zij uitlegde hoe je automatisch een bericht kan plaatsen, op welke tijdstippen je het best kan plaatsen en hoe je daar meer klanten uit kunt halen. Na uitgebreid onderzoek gedaan te hebben, presenteerde het talent de bevindingen.

Bianca en Monique zijn zeer te spreken over het advies.

“Ik heb het direct geïmplementeerd. Ik ben heel blij dat ik de stap heb gemaakt naar Digiwerkplaats Rijnmond. Sinds dit proces gedeeltelijk is geautomatiseerd is er een enorme last van onze schouders gevallen.”

Bekijk dit ook

Lees hier alle inspirerende succesverhalen