Succesverhalen

Rocktstyle flink aan de slag met website optimalisatie dankzij jong talent

praktijkverhaal
Bedrijven

Eline en Linda, eigenaressen van Rockstyle, richtten in 2016 Rockstyle op. Al 7 jaar mogen zij klanten in binnen- en buitenland verblijden met de mooiste edelstenen (Rocks) en de meest bijzondere cadeautjes. Ze verkopen aan zowel winkels als consumenten met voor beide doelgroepen een eigen website. Ze kwamen bij Digiwerkplaats Rijnmond terecht, omdat ze hun website voor consumenten verder willen uitbreiden. Hulp van jong talent konden ze daar goed bij gebruiken!

Rocktstyle flink aan de slag met website optimalisatie dankzij jong talent

Advies in één dag

Eline en Linda bezochten de Doe-Het-Zelf-Dag van Digiwerkplaats Rijnmond; een uniek jaarevent waarbij 60 studenten tijdens een eendaagse hackathon in multilevel en multidisciplinaire groepen aan ondernemerscases werkten. Hierbij werkten 14 talententeams elk voor een eigen ondernemer aan een adviesrapport over hun website. Aan het eind van de dag presenteerde ze hun bevindingen aan hun ondernemers.

Eline en Linda waren al aangenaam verrast door de diepgang van de vragen en de kritische blik van de studenten tijdens de briefing.

 "Één vraag was bijvoorbeeld heel technisch. Hoe zet je Google Analytics in? Dat wisten we op dit moment niet. Beschrijf je ideale klant? Hier hadden we eerder ook niet echt over nagedacht. ‘’

In één dag leverde het talententeam een eindpresentatie op met concrete aanbevelingen voor de website waar Eline en Linda direct mee aan de slag konden. De onderneemsters zijn tevreden met het resultaat. Ook van het uitgebreide adviesrapport dat de studenten opleverden waren ze bijzonder onder de indruk. Dat hun talententeam ook de prijs won voor ‘beste presentatie’ op de Doe-Het-Zelf-Dag, maakt ze bijzonder trots.🥇 

Aanbevelingen van talententeam

In het adviesrapport staan verschillende aanbevelingen. Zo adviseert het talententeam om ‘metadata’ aan artikelen toe te voegen; extra gegevens die helpen om beter in zoekresultaten op internet naar boven te komen en om je (potentiële) lezer nieuwsgierig te maken. Eline had het wel eens zien staan op de website maar er nooit wat mee gedaan. In de afgelopen weken is zij aan de slag gegaan met het invullen van de meta data van de 300 artikelen die ze hebben. Het is nog te kort om wat te zeggen over wat het opbrengt, maar de onderneemsters zijn al goed op gang met het toepassen van deze concrete aanbevelingen.

Een ander advies van de studenten is om producten met elkaar te koppelen. Denk hierbij aan een productpagina waarbij andere producten worden voorgesteld als passend product. Daarnaast kregen ze ook tips voor Google Analytics en Tag Manager waar ze direct mee aan de slag kunnen.  

De studenten hebben ook naar de uitstraling en schrijfstijl van de website van Rockstyle gekeken. Eline en Linda proberen de tone of voice van Rockstyle luchtig te houden, en niet te stoffig. De studenten gaven tips hoe ze hun nieuwsbrief laagdrempelig kunnen promoten.

Aantrekkelijke website is cruciaal voor alle ondernemers

Eline en Linda krijgen wel eens aanvragen van andere bedrijven die hun producten willen verkopen. De uitstraling van de website is bepalend hiervoor. Websitebezoekers worden klanten als ze zich kunnen identificeren met je merk en de uitstraling hen aanspreekt. Het is dus heel belangrijk hoe hun website eruit ziet.

Het kan tegenwoordig echt niet meer dat je website er vanuit de voorkant niet goed uitziet.” 

Ook aan de slag met jong talent?

Wil jij ook een eigen talententeam die jou verder helpt met het optimaliseren van je website? Meld je dan aan via ons aanbod. Het is volledig gratis!

Bekijk dit ook

Lees hier alle inspirerende succesverhalen